22 Ağustos 2010 Pazar

Devlete neden gerek yok


Ey yarak dostları şimdi diyeceklerim geçtiğimiz yazılardaki küfürlü şakalardan daha da ciddi. yani bu demek oluyor ki içinde daha fazla kara mizah barındırıyor.

Hepimiz için devlet meseleleri ciddidir değil mi? Her bilinçli vatandaş gibi biz de devletimizi ilgilendiren konularda yorum yapmalı, düşünmeli ve gündemi takip etmeliyiz. O zaman devlet olgusunu iyi anlamamışsın bebeğim.

Yakında hepimiz 60 yaşımızda olacağız ömrümüz yeterse. "ne demek yakında? daha çok var." demeyin. 60 yaşınıza geldiğinizde yakın mıymış uzak mıymış görürsünüz.

Ve 60 yaşımıza geldiğimizde devleti muhtelen 40 yaş ortalaması yönetiyor olacak. Yani bunlar şu anda kundakta ya da anasının karnında ya da babasının daşşağında ya da portakaldaki herhangi bir vitamin (provitamin b5'i seviyorum ben en çok. senelerdir pantene reklamının bana kattığı tek şeydir provitamin b5 ). Devleti, biz 60 yaşımıza geldiğimizde bizden 20 yaş küçük bebeler yönettiği zaman devletin çocuklar için aslında bir oyuncak olduğunu görcez. Ellerindeki iktidar oyuncaklarıyla sağdaki soldaki vazoları devirdiklerini, halıyı ateşe verdiklerini, koşarken düşüp ağızlarını burunlarını kanattıklarını görcez.

Şimdi size daha acı birşey söyleyeyim. Babamın seneler sonra bana anlattığı birşeydir bu. 17 ağustos depremini depremin merkezüssünde yaşadık. devlet yetkilileri bize daha el uzatmadan köylerdeki vatandaşlardan traktörü olan su deposunu traktöre bağlamış ve şehre inip suya ihtiyacı olanlara su dağtıyordu, vatandaşın biri kamyonuna tarlasından karpuz yüklemiş ve karpuz dağıtıyordu, türkiyenin hatta dünyanın dört bir yanından devlete ve ya herhangi bir örgütlenmeye gerek kalmaksızın insanlar oraya yardım akıttılar. İnsanoğlu devlete gerek duyulmadan da birşeyler yapılabileceğini 1999 yılında marmara bölgesinde ispatladı. Babam ise bu şekilde yardımda bulunanlardan biriyle konuşmuş ve aralarında şöyle bir diyalog geçmiş:

"Yahu hiç endişelenmediniz mi? nasıl oldu da buraya bu şekilde geldiniz?"

"evde haberi alınca içim daraldı. ne yapsam ne yapsam dedim, sonra ne varsa topladım, otobüsü alıp basagaz geldim"

Sonrasında ise babam yardım malzemelerinin arasında bir yastık görmüş.

"Vatandaşın elinde o yastık varmış ve yardım etmek için onu vermiş. Ve ben o yastığı görünce ağladım"

Peki olaya devlet el atınca ne oldu? Kalıcı konut inşaatlarına başlandı ve bir sürü yolsuzluk gündeme geldi. Milletvekillerinin bokların püsürlerin yakınlarına torpil geçip prefabriklerde onlara öncelik verdiği iddiaları ortaya çıktı. Eğer daha a-priori bir örnek verecek olursak imar planı 5 kata kadar izin veren yerlerde o izni çıkaranlar değil de o izne göre bina inşa edip binaları yıkılan müteahhitler içeri alındı.

"Devlet nedir?" sorusuna bize fakültede öğretilen cevap "kurulu hukuk düzeninin bütünüdür"

Peki hukuk'a neden gerek vardır? üç beş tane gerizekalı insan başkalarının haklarını yediği için.

O halde gerizekalılar olmasa hukuka gerek kalmaz.

Sonuç olarak devlet gerizekalılar içindir.

Sen gerizekalı değilsin di mi sevgilim?

2 yorum:

  1. sevgili yazar kardeşim,(tayyibin muhtarlara yazdığı mektuplardan çaldım bu girişi)
    düzenin olmadığı yerde düzene gerek vardır canım cigerim götverenim bunu tespit edip üzerine gitmişsin iyi bok yemişsin ama bana öyle alakasız bi konuyla alakalı ilham verdin ki anlatamam,ulan sen ne mübarek bi yarrakmış lan

    YanıtlaSil
  2. keşke herkes ağzıma böyle sıçsa pirim.eyvallah.

    YanıtlaSil