8 Temmuz 2010 Perşembe

Nisbi İsyan

HAKİM BEY

Gene tehir etme üç ay öteye,
Bu dava dedemden kaldı hakim bey.
Otuz yıl da babam düştü ardına,
Siz sağolun o da öldü hakim bey.

Kırk yıl önce yani babam ölünce,
Kadılıklar hakimliğe dönünce,
Mirasçılar tarla takım bölünce,
İrezillik beni buldu hakim bey.

Yaşım yetmiş iki usandım gel git,
Bini geçti burda yediğim zılgıt,
Eğer diyeceksen bana ne, öl git,
Oğlumun bir oğlu oldu hakim bey.

Sekiz evlek tarla, bir geverlik su,
Yüz yılda hüküme bağlanmaz mı bu,
Kazanmasam da hu kazansam da hu,
Canım ta burnuma geldi hakim bey.

Keşife meşife damgaya harca,
Kanımız kurudu harca da harca,
Sayenizde avukatlar yıllarca,
Fakiri yoldu da yoldu hakim bey.

Mübaşir itekler kâtip zırvalar,
Değisti bizde de güya devirler,
Yüz yıl önce adam yiyen gâvurlar,
Tapucuyu aya saldı hakim bey.

Kabahat sizde mi kanunlarda mı,
Şaşırdım billahi yolu yordamı,
Kızma sözlerime alam kadanı,
Sıkıntıdan içim doldu hakim bey.

Mülkün temeliydi adalet hani,
Bizim hak temelde saklı mı yani,
Çıkarıp da versen kim olur mani,
Yoksa hırsızlar mı çaldı hakim bey.

Hem davacı pişman hem de davalı,
Bu yolda tükettik çulu çuvalı,
Sabret makamından çalma kavalı,
Sürüler ekine daldı hakim bey.

Efendim naçizane paylaşımım sörfin' yaparken denk geldiğim bir şiirle vukuu buluyor. Seveni olur olmaz benim derdim bu değil ama Abdurrahim Karakoç insanının evvel zamanca yazmış olduğu şu gün şu dakika binlerin onbinlerin hislerine tercüman olan eseridir bu. beklersiniz yazının sonuna eserin audiyo halinininin slayt gösterili halini link ile veririm. Önce şu bi kaç lakırdıya dayanın. Cetten geleceğe kadar uzanan bir yargı sürecinin insana yaşadığı o tek kişilik dünyanın ritmine sağlığına ne denli etki bıraktığını göstermekte. Burada az buçuk şiir okumuş olduğumdan şiiri edebi ya da içerik yönüyle eleştirmek gibi bir terbiyesizliği yapmayacağım zira niyetim eseri, sizin de bilginiz dahilinde olması hasebiyle bu ortamda da sunmak. Nasıl geçmişten bugüne iett "insan" taşıyorsa "bu" devlet de geçmişin bir dönemi itibariyle (!) bugüne kadar insanını sikti. Hatta kendine bi yardakçı aradı "Hukuk"u buldu ve bu sefer davacıyı davalıyı hakimi savcısını avukatını mübaşirine kadar giden bir liste halinde önüne kim geldiyse sikti. Ve devam etmekte... Edecek de. Tabi gün gelecek tokmak inecek ses kesilecek. Kurban olurum.

http://www.akilli.tv/video/244887/HAKIM-BEY-ABDURRAHIM-KARAKOC.aspx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder