8 Temmuz 2010 Perşembe

Skindirik logolar ve kamusal alan

Merhaba sevgili yarak dostları. Geçenlerde haydarpaşa kampüsünün önünden vapurla geçerken gözüme şöyle bir görüntü ilişti:

Şimdi soruyorum sana bebeğim: şu binaya böyle sikimtrak bir "m" harfi yakışıyor mu? Yemin ediyorum okuduğum okuldan soğudum. Bunun üzerine türkiyedeki üniversiteler neden kötü, insanlar neden üniversitelerini sevmiyor ve gurur duymuyor ya da neden üniversiteler reklamlarını yeterli derecede yapamıyor ve kendilerini pazarlayamıyor sorularının cevabının muhtemelen bu helada çiziktirilmiş logolar olduğunu düşündüm. Bunun üzerine sizin için dünyanın ve türkiyenin türlü üniversitelerinin logolarını kıyaslicak bi çalışma yaptım. Bu durumda logoları sikindirik ve taşaklı logolar olmak üzere ikiye ayırmak mümkündür. aşağıdaki logoları görünce bir cambridge neden cambridge ya da bir harvard neden harvard ve türk öğrencisi neden ezik onu anlayacaksınız. Çünkü kimi üniversitelerimizin logosu ortalama bir kebapçı logosundan bile rezil durumda. İşte kıyaslamanız için ortalama bir kebapçının logosu şöyle birşey:Evet bebeğim. şimdi de güzelim devletimin kamusal alanlarından birini teşkil eden üniversitelerimizin skindirik olan logolarını gösterelim. Bakalım Yukardaki kebapçı logosundan pek bir farkı var mı? İşte skindirik logolar:





Daha bunlar saymakla bitmez. Şimdi çok fazla sizi böyle paint'te çizilmiş logolara boğup da keyfinizi kaçırmak istemiyorum. Ayrıca şunu da belirteyim ki marmara üniversitesinin kuruluşu 1883 yılı değildir. Ezik gibi tarihi geriye çekmenin bi anlamı yok. 1883 yılında o okulun adı hamidiye ticaret mekteb-i ali'si idi. 1982 yılında marmara üniversitesi oldu. sevgili rektör, bak hayatım: oradaki tarihi geriye çekince birden çok kaliteli süpersonik kalitede bir okul olmuyorsun. önce şu kıçıkırık logonu ve kampüsünün fiziki şartlarını bi düzelt. bizden kelle başı 1040TL harç alıyon senede o paraları götüne mi sokuyon anlamadım. neyse mevzu bu değil bunlara sonra değincez. şimdi de dünya üniversitelerinden taşaklı logolara geçelim:








Neyse canımın içi. şimdilik bu kadar logo bile diğerlerini sikmeye yeter. Lakin şimdi yiğidi sik ama hakkını ver mantığı gereğince ülkemdeki güzel logolu okulları sıralayacağım. Lakin bu okullar da malesef logoları kadar kaliteli değildir. Evet işte o logolar:











Şimdilik bu kadarı yeterli. zaten çok da fazla güzel logolu üniversitemiz yok. Ankara üniversitesini de koymicaktım normalde. çünkü hazır hitit güneşi motifinin üzerine konmuş. Bu beleşçi tutumunu kınamakla birlikte yine de hitit güneşi gibi estetik bi objeyi kullandığından cazibesinden de kurtulamıyorum nalet olsun.
İşte gördüğün gibi okur. Logolar gerçekten de bir sistemin ve bir seviyenin panaromasını sunabiliyor bize. Umarım beni anlamışındır. Hadi bakalım bi sonraki yazıda görüşmek üzere öptüm kulak memelerinizden.
Chiao!

3 yorum:

  1. kamusal alanda skindirik logonun da bi cezası olsun, nasıl sigara sağlığa zararlıysa bu skindirik logolar da sağlığa zararlı arkadaş.bünyede feci eziklik yaratıyo,yaratıcılığı ve az olan hukuk alanında çalışma isteğini törpülüyo bu duruma artık yiteer demenin vakti geldiydi çattıydı ama yine de bi bok olmadıydı.bu da işin bok tarafı.

    YanıtlaSil
  2. haklısın pir silvanus ama skerim arkadaşım ben kendi logomu çizer tişörte basar gezerim. marmarayı öyle tanıtırım insanlara. fakat okulu görünce hayal kırıklığına uğramasınlar, daha logodan ne kadar bok olduğunu görsünler diye yapmıyorum.

    YanıtlaSil
  3. ayrıca şunu da kafama yordum. dikkat edersiniz kafamı şuna yordum değil zira kafam öyle kendi kafasına göre takılıyor yorulmak hususunda... hah olayı şu kafamın. arkadaş, memlekete bir bursa iskender, ne bileyim tarihi sultan ahmet köftecisi, bilmem ne waffle'cısı; işte, xXx kebapçısı ya da siz çoğaltın -folklorik değerlerinize saygım var- istediğiniz şekilde... bunlardan biri kadar değer katmamış kamuya yarar sağlamamış gerçekten de akıllı olan insanlara kitapları ezberletmekle büyük adam oldular diyerek övünen türk üniversiteciliğinin şu yarrakça amblemlerinde since 1847 gibisinden tarihlerini atmaları niye.. Baktım miğirim pişik'in koyduğu ecnebi logolarında tarih marih yok. ne yani bunların istikballeri tarihlerini bilmediğinden bok mu olacak.. yarraklara mı gelecek yooo. aksi bizden çok daha öte diyarlara uzanacak bunları elleri götleri küsküleri. e nedir bu tarihi bir ölçek üzerinden kıymet peşkeşçiliği? olmasın kaldırılsın.

    Dipnot: Gerçekten en anarşiğin ya da benim gibi adamın bile hafiften imrendiği beğendiği üniversiteler vardır, anlarım onlar koysunlar işte 1234 de kurulduk biz desinler ya da ne bileyim 1881 yılında temeli attık desinler de ey siirt ey ağrı ey edirne yapmayın gözünüzü seveyim sıçtınız bi de boka basmayaydınız ya!

    Dipnot*2: Siirt, Ağrı ve Edirne'deki halkıma lafım yok biliyorum ki onlarda bu amsalaklığın farkındalar rahatsızlar. hoyda...

    YanıtlaSil